FAIMs BLÅ bog: 2025
Jens Henrik Thulesen Dahl – Medlem af Folketinget (DD)

“Hej allesammen.
Som Sundhedsordfører for Danmarksdemokraterne så hører jeg ofte fra folk, som fortæller om en hverdag med smerter og gener og andre lidt mere diffuse symptomer.
De samme mennesker fortæller ofte om at have kæmpet en kamp i sundhedsvæsenet. De kan ikke finde ud af hvad de fejler og hvordan de får den rette støtte og behandling.
Hver dag lever hundredetusindevis af danskere med en eller flere Autoimmune Sygdomme. De er i mange tilfælde oversete og underbehandlet. Det har store konsekvenser for den enkelte, men også for vores samfund generelt.
Alle fortjener at blive taget seriøst i mødet med sundhedsvæsenet, og vi skylder os selv og vores samfund, at vi tager hinanden og vores sundhed og velvære alvorligt.
Der er desværre meget vi ikke ved om Autoimmune Sygdomme , og derfor støtter jeg kampagnen, Gå med BLÅ. Når vi står sammen, så kan vi sikre en hurtigere udredning og bedre forskning. Så tag det blå på og lad os give de Autoimmune Sygdomme den opmærksomhed, de fortjener. Ha’ en god dag alle sammen!”
https://youtube.com/shorts/oSP0WPu1oo8
Klik her for at se alle i FAIMs BLÅ bog